Till toppen
Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig och för anonym statistik. - Läs mer - Dölj

Fri frakt - Gäller alla ordrar

011 - 12 12 97- 9-13 alla vardagar

Beställ innan 14 - Skickas samma vardag

EAA: För bättre muskeltillväxt

EAA: För bättre muskeltillväxt

Aminosyror har du garanterat ätit även om du kanske inte hört om dem. De är byggstenarna i protein, som i sin tur är byggstenarna i din kropp. De finns alltså i livsmedel som innehåller protein som ägg, sojabönor och kött. Det finns sammanlagt 20 olika aminosyror, av dessa är 9 essentiella. Dessa behöver du tillföra kroppen via din kost då kroppen inte kan tillverka dessa själv. EAA står för “Essential Amino Acids” alltså essentiella aminosyror, och innehåller alla de 9.
Aminosyrorna medverkar i proteinsyntesen, alltså processen där muskler bryts ner för att sedan byggas upp. Vanligtvis sker den här processen ungefär lika snabbt, vid träning går nedbrytningen lite snabbare än uppbyggningen. Men genom att få i sig aminosyror påskyndas uppbyggnadsfasen. Istället för att vi går plus minus noll går vi alltså lite mer plus vilket resulterar i bättre muskeltillväxt. Ett annat exempel är om vi äter lite mindre, exempelvis vid en diet, men vi vill inte tappa muskler utan enbart fett. Då kan aminosyror hjälpa oss att bibehålla muskelmassan. 

Genom att ta EAA som kosttillskott kan du på ett enkelt sätt avbryta nedbrytningen av musklerna efter träning och du slipper ta med dig ett gäng ägg till gymmet. EAA är även väldigt bra för dig som vill stoppa nedbrytningen utan att lägga till extra kolhydrater och fett i kosten. Det kan även vara svårt att få i sig tillräckligt mycket EAA endast via kost, då är kosttillskott gott och smidigt. 
EAA är som bäst att inta på tom mage, alltså cirka 2-3 timmar från en måltid, och gärna innan träning.



Mars 23, 2020
Senaste artiklarna
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.