Till toppen
Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig och för anonym statistik. - Läs mer - Dölj

Fri frakt - Köp över 99 kr

011 - 12 12 97- 9-13 alla vardagar

Du väljer frakt - Vi har alla alternativ

Tips: Fem kosttillskott för februari | Artikel från Topformula

Tips: Fem kosttillskott för februari

Tips: Fem kosttillskott för februari

Februari är månaden vi förknippar med semlor, alla hjärtans dag och vabruari. Oavsett vad man tycker om dessa tre är februari åtminstone steget mot ljusare tider. Snart går vi äntligen in i våren. Men, tills dess kan det vara extra viktigt att ge immunsystemet lite extra omtanke. 

Rikligt med sömn, varierad mat och träning är grunden för en stark och frisk kropp. För dig som är intresserad finns det även kosttillskott som kan, eller tros kunna, stärka immunsystemet. 

Zink

Zink är en ytterst viktig mineral som främst finns i animaliska livsmedel såsom kött, musslor och ost. Zink bidrar bland annat till immunsystemets normala funktion, normal kognitiv funktion och till att bibehålla en normal benstomme.
För att läsa mer om hur zink och vitamin C kan stärka immunsystemet, klicka här. För att komma till vår Zink 25 mg, klicka här

Vitamin D

Vitamin D är en essentiell vitamin som bland annat bidrar till immunsystemets normala funktion. Livsmedel som är rika på vitamin D är exempelvis fet fisk, berikade mjölkprodukter och ägg. Under den ljusa tiden av året får vi även i oss vitamin D via huden som utsätts för solen. 
För att läsa mer om vitamin D och luftvägsinfektioner, klicka här. För att komma till våra vitamin D droppar, klicka här

Vitlök 

Vitlök är ett klassiskt gammalt husmorsknep vid förkylningar, exempelvis pressat i varmt vatten med citron och ingefära. Vitlök innehåller ämnet allicin, ett ämne bildas i vitlöken och skyddar den från angrepp av skadedjur. Förutom allicin innehåller även vitlök andra ämnen som vitamin C och zink.
För att läsa mer om vitlök, klicka här. För att komma till vår Vitlök, klicka här.   

Mjölksyrabakterier

I tarmen finns uppemot 80% av vårt immunförsvar, det är därav otroligt viktigt att vi tar hand om den. Förutom att äta mycket grönsaker och hålla ner på sockret kan ett kosttillskott med mjölksyrabakterier vara värt att testa. 
För att komma till vår Mjölksyrabakterier, klicka här

Vitamin C

Vitaminen vi främst får i oss via grönsaker och frukt bidrar även den till immunsystemets normala funktion. Vitamin C är en antioxidant och förutom för immunsystemet bidrar den även till att minska trötthet, skydda cellerna mot oxidativ stress och bidrar till normal psykologisk funktion. 
För att läsa mer om hur zink och vitamin C kan stärka immunsystemet, klicka här. För att komma till vår Vitamin C, klicka här



Februari 5, 2021
Senaste artiklarna
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.